В редакцията на "Рога и Копита" попадна проект за цветна притурка, рекламираща България в престижното списание Times.
Изборът на английския Times не е случаен. В Англия отдавна зрее недоволство сред аристокрацията, след като Тони Блер забрани традиционния за Острова конен лов на лисици.
В България не е забранено да се отстрелват лисици и вълци от кон, магаре или друга жива тяга, подчертава се в централната статия, илюстрирана със снимка на президента Първанов клекнал до убит вълк с борова клонка в устата.
Ловните подвизи на Първанов са скромно описани и поставени в перспективата на устойчивото и екологично развитие на животинското богатство на страната.
Видният български учен Божидар Димитров е проучил етимологията на родното място на президента "Сиришник" и счита, че то идва от Sir Nick the Irish. Така местните жители транслитерирали името и титлата на ирландски благородник, който се залюбил с местна граовска мома по времето на първия кръстоносен поход и останал да живее в селото. За благородния произход на българския президент има и други доказателства, които той от скромност и привързаност към ценностите на републиката не желае да оповестява, твърди Димитров.
Под заглавието "Лисици има за всички" се публикува интервю със собственика на ферма за гъски и фабрика за деликатеси Никола Мариов. Той се възмущава от големите загуби, които лисиците причиняват на неговото стопанство. "Местната ловна дружинка не насмогва да ги изтребва и се налага да викам подкрепления от столицата" - разказва Мариов. Фермерът се шегува, че тези ловни експедиции унищожавали не само лисиците, но и запасите му от гъши дроб и фини вина. "Няма страшно, дроб ще има за всички" - успокоява Мариов задграничните мераклии.
Цитирано е мнението на голф предприемачът Красимир Гергов който мисли, че конният лов на лисици може да се развие в нишата на голф игрищата, за които в условията на криза няма достатъчно клиенти.
Описани са подробно редките трофеи, които английските ловци могат да острелят в България, към които е приложена ценова листа, илюстрираща конкурентоспособността на българската ловна индустрия.
Цената на подобна платена публикация е около 100000 евро, но тя може да се възвърне от трофеите на няколко богати клиента, коментираха специалисти от медийната агенция подготвила проекта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар